סקודה אוקטביה החדשה – מרווחת ופונקציונלית

הדגם הקודם של סקודה אוקטביה נחשב למרווח מאוד, חסכוני ושימושי בהשוואה לדגמים אחרים. גם סקודה אוקטביה החדשה היא בעלת התכונות האלה, למרות התדמית המזרח אירופאית. ניתן לומר שהאוקטביה החדשה מתמודדת בהצלחה מול המכוניות האחרות בקטגוריית המשפחתיות, ומעניקה חוויית נסיעה טובה.

מאת אבי הורוביץ, יועץ ליסינג

צפו באוקטביה החדשה על הכביש:

המראה החיצוני

העיצוב של סקודה אוקטביה החדשה נותר שמרני יחסית, ולעתים עלולים להתבלבל בינה לבין דגמים אחרים של סקודה. היתרון של הדגם החדש הוא שהוא נחשב למסורבל פחות, בעל פרונט מושקע ומינימליסטי עם פנסים צרים הכוללים לדים. באופן כללי, מדובר בדגם נאה יותר מאלו שלפניו, אבל לא כזה ששובה את העין מיד. הדגש הגדול הוא העובדה שהדגם החדש מרווח מאוד. תא המטען הוא בנפח 590 ליטרים ותא הנוסעים האחורי מרווח ברמה שלא מביישת משפחתיות פופולריות בהרבה.

האבזור

רמת האבזור של הדגם החדש היא בסיסית, אבל לעומת הדגמים האחרים של סקודה מדובר בהתקדמות: האבזור כולל בקרת שיוט, מערכת מדיה הכוללת שמונה רמקולים, מסך מגע בעל נוכחות, ואפילו כניסה ל-USB ואפשרות ל-BLUETOOTH. ההגה בעל כפתורים לשליטה על מערכות השמע והדיבורית, והוא מצופה עור. הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות ממיזוג במיוחד עבורם. מבחינת בטיחות, הסקודה החדשה בעלת שבע כריות אוויר, וקיבלה ציון מקסימלי במבחני הריסוק.

המנוע

האוקטביה החדשה משווקת בישראל בשתי גרסאות – מנוע 1.4 ליטר TSI מודגש טורבו עם 140 כ"ס, ונפח 1.2 ליטר TSI טורבו, עם 105 כ"ס. בשתי הגרסאות ישנה תיבה כפולת מצמד הכוללת שבעה הילוכים. בישראל, ניתן להניח שהגרסה השנייה תהיה פופולרית יותר. למרות נפח המנוע שנחשב לצנוע במיוחד, מדובר במכונית שביצועיה מצוינים – היא קלילה וזריזה, תמיד בהילוך הנכון ובכוח הרצוי, גם כשמדובר בנסיעה המצריכה מהמנוע מאמץ.

במבחן הביצועים, האוקטביה החדשה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות. מדובר במכונית חסכונית מאוד. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן*, מגיע ללמעלה מ-20 ק"מ לליטר.

חוויית נסיעה

הכביש הישראלי ידוע כמשובש לרוב ורצוף טלאים. מספר מבחני דרך שבוצעו באוקטביה החדשה מצאו שהיא מסוגלת להתמודד עם כבישי ארצנו, ואיכות הנסיעה נחשבת לגבוהה. הנסיעה מלווה בשקט ובניתוק מהעולם שבחוץ. בכבישים שנחשבים משובשים מאוד, יש מקום לשיפור, אבל באופן כללי מדובר בחוויית נהיגה טובה ביותר.

אבי הורוביץ הנו מייסד הליסינג בישראל ומשמש כיועץ ליסינג ללקוחות עסקיים ופרטיים.

* בקרוב הסבר לגבי "נתוני היצרן".

Google+
פוסט זה פורסם בקטגוריה סקירת מכוניות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.
  • גיל

    תכלס נראה טוב, תודה על המידע!