מי דואג לבטיחות שלנו בדרכים?

אנו רוכשים רכב ומשלמים בעבורו ביטוח בכל שנה. מעבר לכך, אנו משלמים לגופים הממשלתיים אשר אמונים על בטחוננו בדרכים. אך האם אנו באמת יכולים לסמוך עליהם שגם ישמרו על האינטרסים שלנו?

מאת: אבי הורביץ

אבי הורוביץ

רכבו של ראש עירית רמת השרון, יצחק רוכברג, עבר תאונה בחודש מאי 2011. כמובן, הרכב שבוטח בחברת הביטוח הראל, נכנס לתיקון במוסך מורשה של טויוטה. עד כאן הכל טוב ויפה, ופה זה נגמר.

חצי שנה לאחר שיצא הרכב מן המוסך, נתפס ההגה תוך כדי נסיעה מבלי שניתן להסיטו. למזלו, הצליח ראש העיר לעצור את המכונית והכניס את הרכב למוסך מורשה אחר, שם – החליטו להעביר את הרכב בדיקת פרונט. במהלך הבדיקה, גילו שהתיקון לאחר התאונה הראשונה היה לקוי והינו קשור ישירות להתפסות ההגה.

לדבריו של מנהל מחלקת הרכב בעירית רמת השרון, בני עוקשי, לאחר התיקון הראשון שבוצע ברכב, היו צריכים אנשי המוסך לבדוק את הרכב לפי תקנה 309, בכדי לודא שמערכות הבטיחות שלו לא נפגעו.

תקנה 309 נועדה להסדיר את הבדיקה הטכנית של רכב שניזוק בתאונה בחלקים בטיחותיים. התקנה קובעת שרכב יורשה לחזור לכביש רק לאחר שתוקן ועמד בהצלחה באותה בדיקה מדוקדקת, כדי לוודא שהוא עולה לכביש במצב בטיחותי תקין.

באגף הרכב של משרד התחבורה קבעו מפרט בדיקה מפורט שלפיו נבדקים כלי הרכב הללו שנפגעו בתאונות. עפ"י המפרט (מס' 004) הבוחן צריך לבדוק את השלדה, המרכב, מערכת ההיגוי. מערכת הבלמים, מערכת האורות ועוד.

פניותיהם של ראש העיר ושל ראש מחלקת הרכב בעיריה למשרד התחבורה, בתלונה כנגד שמאי חברת הביטוח והמוסך הראשון שתיקן את הרכב, נענו בחומה של התעלמות וסיבוכים בירוקרטיים מיותרים וכמובן – שום פתרון.

לדעתי מדובר בהתנהלות חסרת אחריות של משרד התחבורה, במיוחד לאור העובדה שבמפורש מדובר בסיכון חיי אדם, וייתכן וזוהי איננה המכונית הראשונה (ובוודא שגם לא אחרונה), שזקוקה לתיקון מהותי המחייב בדיקה לפי תקנה 309.

משרד התחבורה חייב להיות הרבה יותר קשוב לבעיות מסוג זה, אשר היקף התיקון הינו מהותי!

אבי הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com

Google+
פוסט זה פורסם בקטגוריה בטיחות בנהיגה, חוקי תעבורה, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.