מילה אחת – אינספור עיכובים

כביש 1 המחבר את ירושלים לתל-אביב הוא הכביש העמוס ביותר במדינת ישראל. לא בכדי נאסרה בו לפני קרוב לשנתיים וחצי תנועת משאיות במשקל הגבוה מ- 12 טונות בשעות העומס – פיתרון מבורך למאות אלפי הנהגים הפוקדים את הכביש מדי יום. עם זאת, תמרור אחד שהוצב בכביש לפני כשבועיים,במסגרת רפורמת התמרורים של משרד התחבורה, מונע מאוטובוסים לעקוף את המשאיות הנוסעות לאיטן בנתיב הימני – ולמעשה גורם לשורה של עיכובים חסרי תקדים, למורת רוחם של הנוסעים הכועסים.

מאת: אבי הורוביץ

אבי הורוביץ

מקור הקושי הוא במילה אחת שהוסרה בעקבות השינוי. בעבר קבע תמרור 422 בלוח התמרורים כי "חל איסור לרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 4 טון, לעקוף או לעבור על פניו של רכב מנועי, הנע על יותר משני גלגלים באותו כיוון נסיעה." לאור העובדה כי האוטובוסים אינם מוגדרים כרכב מסחרי, פעולת עקיפה מצדן לא הייתה בבחינת עבירת או הפרת תנועה. עם זאת, לאחר החלתה של הרפורמה לפני כשבועיים, וכניסתו לתוקף של התמרור החדש, הוסרה המילה "מסחרי" מהתמרור.

במצב שנוצר, כל רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 4 טון לא רשאי לעקוף או לעבור על פני רכב מנועי הנע על יותר משני גלגלים באותו כיוון נסיעה. במילים אחרות, עקיפת המשאיות על ידי האוטובוסים – נאסרה לחלוטין.

בעקבות פנייה של מערכת "ידיעות אחרונות" אשר פרסמה את הידיעה (הידיעה המקורית פורסמה באתר Ynet), הבטיח המפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה לבצע את השינוי הנדרש ולהבהיר כי האוטובוסים יוכלו לעקוף את המשאיות – בדיוק כפי שהיה בעבר. עד אז, הונחו שוטרי אגף התנועה שלא להעניק דו"חות לנהגי אוטובוסים שיעשו כן.

אך אליה וקוץ בה – לטענת חברות התחבורה, כביש 1 הוא לא היחיד בו מוצב כעת תמרור דומה האוסר על ביצוע פעולת העקיפה. לדידם, נדרש שינוי כלל-מערכתי אשר יעניק פתרון כולל ולא נקודתי המתייחס לכביש 1 בלבד. "במידה והאיסור יישאר בתוקף, תהיה זו פגיעה קשה בנוסעים, ובכוונה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית" סיכמו שם.

אבי הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com

Google+
פוסט זה פורסם בקטגוריה חוקי תעבורה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.