חברות הליסינג הופכות למשווקי רכבים

להחלטה משקל רב ערך לכלי הרכב בארץ, ויכול לשקם את הענף שנפגע כמעט אנושות. כחלק מהרפורמה לתחרותיות בענף הרכב, שר התחבורה אישר תקנה לפיה מכוניות בעלות 0 ק"מ יימכרו כיד ראשונה.

מאת: אבי הורוביץ

אבי הורוביץ

אבי הורוביץ - מתוך הכתבה ב-N.R.G

במאמר מיוחד שפורסם השבוע ב N.R.G מעריב מדווח כי שר התחבורה ישראל כץ אישר תקנה חדשה אשר מתירה לחברות ליסינג ולכל המחזיק תו סחר למכור רכב חדש עם אפס קילומטר ללקוחות, מבלי שבעל תו הסחר יירשם כיד ראשונה ברישיון הרכב, מה שיהפוך את הקונה כבר ליד שנייה וזאת עוד בטרם יצא הרכב החדש אל הכביש. התקנה החדשה צפויה להיכנס לתוקף בתחילת חודש יוני 2013 ואמורה לסייע בעיקר לחברות הליסינג (כמפורט בהמשך) להתחרות ביבואני הרכב בענף מכירת הרכב.

את הנושא סקרנו כבר בחודש נובמבר עם המאמר "חברות הליסינג יהפכו למשווקי כלי רכב בישראל" במאמר סקרנו כי המהלך החיובי צפוי לאפשר לצרכני הרכב בישראל לרכוש כלי רכב בצורה מהנה ואפקטיבית, תוך מיצוי סקירה של עולם הרכב ומציאת העסקה המשתלמת ביותר עבורם. כתבנו על היתרונות ברכישת כלי רכב עם אפס קילומטר והעובדה כי ריכוז מספר כלי רכב במקום אחד נותן מענה לצרכיי הציבור.

התקנה החדשה
עד לעדכון התקנה, כלי רכב הנמכרים מחברות הליסינג לפרטיים נרשמו כיד שנייה, למרות העובדה כי מדובר ברכב חדש לחלוטין עם אפס קילומטר, וזאת הודות לחוק החייב את יבואני הרכב לרשום את כלי הרכב על שם חברות הליסינג. התקנה החדשה תאפשר לבעל תו סחר לרכוש מכונית מיבואן הרכב מבלי לרשום יד ברישיון וזאת כל עוד לא עברו 12 חודשים ממועד ייצור הרכב.

לפי התקנה המכונית תרשם בתחילה ישירות על שמו של הסוחר המורשה מבלי שהנפיקו לה רישיון רכב וכך תוגדר כמכונית שרישיונה מופקד. בעלות הסוחר על המכונית לא תיכלל בספירת הידיים של הרכב ובזמן העברת הבעלות הלקוח יירשם בתור היד הראשונה. בעל תו הסחר יהיה חייב לספק ללקוח את המידע אשר נמסר לו מידי היבואן על המכונית ולהעניק לו תדרוך מלא על אופי הפעלתה. במידה ועברו יותר מ-12 חודשים מזמן ייצור הרכב ובעל תו הסחר לא יצליח למכור את המכונית, יהיה עליו לרשום את הרכב על שמו והוא ייחשב כיד ראשונה על הרכב.

הפתעה (ואולי אכזבה ?)
אם נכון המידע שנמסר, משרד התחבורה מנסה לעשות סדר בענף כולו ולא רק אצל ועבור חברות הליסינג. למעשה, משרד האוצר נותן פתח של תקווה לסוחרי כלי הרכב בארץ, שפעילותם הולכת ומתגמדת. ענף סחר כלי הרכב עובר מזה זמן רב מהפך: מגרשי הסחר הולכים ומתמעטים, קשיי מכירת כלי רכב משומשים הולכים ומתחזקים, ומי שתפס את מקומם הם מגרשי המכירה של חברות הליסינג. הקושי במכירת כלי רכב משומשים עקב היות השוק רווי, הגדיל את הקשיים בפעילותם של הסוחרים שהלכה ודעכה, וחברות הליסינג הלכו והרחיבו את נוכחותם על חשבונן. חברות הליסינג החלו לעסוק בעסקות טרייד אין, להעניק הטבות רבות למכירה במזומן ושלל עסקות מימון. הכל על מנת להקל על הצרכנים. הם הלכו ותפסו את מקום הסוחרים.

והנה, עתה, בעקבות ההחלטה להשוות את יכולת הסוחרים למכור גם הם מכוניות חדשות כ"יד ראשונה" מסתמן שינוי רב משמעות בשוק. נוחיות הרכישה של כלי רכב חדשים הופכת לנחלת הכלל, ורוב העסקות ייסגרו אצל אותם סוחרים או חברות ליסינג שיעמידו תנאים נוחים יותר. התחרות הולכת ומתחזקת וזה כמובן יטיב עם הציבור בארץ.

אבי הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג

לפרטים נוספים :
טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com

Google+
פוסט זה פורסם בקטגוריה עולם הליסינג, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.